Od dnia 13.08.2020 r. wnioski o udzielenie pomocy finansowej może składać producent rolny:

  • którego gospodarstwo jest zagrożone utratą płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym w związku z epidemią COVID–19,
  • który w dalszym ciągu odczuwa skutki finansowe zeszłorocznej suszy, huraganu, gradu, ulewy, wiosennych przymrozków i powodzi, a jego wniosek o pomoc złożony w 2019 r. nie został rozpatrzony,
  • któremu nie została przyznana pomoc wskazana w § 13v ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
  • po zrzeczeniu się przez niego prawa do pomocy, o której mowa w ww. § 13v ust. 1 rozporządzenia (wycofaniu wniosku oczekującego na rozpatrzenie).

Oświadczenie o wycofaniu wniosku złożonego w 2019 r. jest zawarte w treści wniosku.

Wnioski należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego, na formularzu określonym przez Prezesa ARiMR.

Pomoc może zostać przyznawana przez ARiMR tylko do dnia 31.12.2020 r. i do tego terminu musi zostać wypłacona.

Nie został ustalony końcowy termin składania wniosków, jednak jak najszybsze złożenie wniosku gwarantuje szybszą wypłatę pomocy.

Ważne jest, aby przy złożeniu wniosku Agencja została poinformowana o aktualnym numerze rachunku bankowego, jeżeli wskazany w złożonym w 2019 r. wniosku o przyznanie pomocy uległ zmianie.

Wysokość pomocy ustalana jest zgodnie z przepisami § 13v ww. rozporządzenia.

Pomoc będzie miała charakter pomocy publicznej przyznanej na podstawie decyzji Komisji Europejskiej nr SA.58105 (2020 / N) z dnia 31.07.2020 r.


Podstawa prawna: § 13 z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.) – zmiana opublikowana w 2020 r., w Dz. U. poz.1375.


Wnioski można przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysłać za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) przesyłką rejestrowaną. Dokumenty można także dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji lub złożyć osobiście, o ile w danej jednostce istnieje taka możliwość.

Za datę złożenia wniosku będzie uważana data nadania, w przypadku platformy ePUAP i rejestrowanej przesyłki pocztowej, a w przypadku umieszczenia wniosku we wrzutni lub złożenia na kancelarii Biura Powiatowego, data umieszczenia we wrzutni lub odpowiednio złożenia w kancelarii.


W przypadku skorzystania z wrzutni, jeżeli wnioskodawca chce otrzymać potwierdzenie złożenia, do wniosku należy dołączyć dane kontaktowe (adres e- mail, bądź nr telefonu komórkowego) ze wskazaniem, że za pośrednictwem tego adresu e-mail lub numeru telefonu, Agencja ma poinformować o przyjęciu wniosku poprzez wrzutnie.

Wszelkie pytania dotyczące naboru wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla producentów rolnych należy kierować na: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Szczegółowe informacje na stronie www.arimr.gov.pl oraz w Biurach Powiatowych ARiMR.

 

Źródło: ARiMR