Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi prowadzi kampanię promocyjno- informacyjną na temat zwiększenia popytu na owoce i warzywa sezonowe. W największych miastach Polskich zostanie zorganizowanych 10 wakacyjnych targów owocowo- warzywnych. Wyżej wymienione targi zostaną zorganizowane przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, oraz będą wspierane kampanią edukacyjno-informacyjną w prasie, radiu, a także telewizji.

Kampania informacyjno- edukacyjna będzie na antenie programu 1 i 2 Telewizji Polskiej w programach ,, Pytanie na śniadanie”, ,, Agrobiznes”, a także w jednostkach podległych i współpracujących z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Na stronie internetowej i w prasie zostaną zamieszczone banery oraz artykuły promujące akcję. Podczas targów odbywać się będą degustacje oraz warsztaty z przygotowywania przetworów na zimę.

Polska produkuje dużo warzyw i owoców, ale ich spożycie w naszym kraju jest niskie. Dlatego trzeba zachęcać do spożywania warzyw i owoców oraz podkreślać ich walory smakowe i zdrowotne które pełnią ważna rolę w procesie odżywiania. Ponadto kampania Ministerstw Rolnictwa i Rozwoju Wsi ma zainteresować społeczeństwo kupnem sezonowych owoców i warzyw bezpośrednio od producenta, oraz przedstawić korzyści jakie płyną z dokonywania zakupów korzystając z takiej formy. Kampania również ma zachęcać do podejmowania sprzedaży bezpośredniej, a także organizowania się rolników w samodzielne grupy działania, ograniczając koszty operacyjne dzięki którym łatwo będą mogli docierać do konsumentów zamieszkujących także miasta. Skrócenie łańcucha dystrybucji to dla rolnika szansa na większe dochody w gospodarstwach rolnych.

Więcej informacji na stronie internetowej : www.kowr.gov.pl., www.gov.pl/rolnictwo.,  www.polskasmakuje.pl.

Źródło: MRiRW