Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi opublikowało serię filmów z cyklu „Wiedz i mądrze jedz” – propagujących ideę sprzedaży bezpośredniej.

Wiedz i mądrze jedz – to ogólnopolska kampania medialna na rzecz Krótkich Łańcuchów Dostaw Żywności. Celem kampanii jest wzrost świadomości konsumentów odnośnie znaczenia zdrowego odżywiania oraz propagowanie korzyści dla małych producentów żywności (głównie na terenach wiejskich), dla konsumentów (głównie miejskich), a także organizacji działających na rzecz rozwoju wsi, wynikających z organizowania i partycypowania w systemach Krótkich Łańcuchów Dostaw Żywności.

Krótkie łańcuchy dostaw to ważny temat dotyczący wspólnej polityki rolnej w Unii Europejskiej. Choć nie ma jednej definicji, którą posługiwałyby się wszystkie kraje członkowskie, można przyjąć, że „krótki łańcuch dostaw” oznacza zmniejszenie liczby pośredników niezbędnych do dostarczenia ostatecznemu konsumentowi produktu końcowego. Dzięki temu konsument otrzymuje produkt świeży, naturalny, pełnowartościowy, który dodatkowo jest tańszy dzięki eliminacji pośredników.

„Wiedz i mądrze jedz” to cykl programów poświęcony produktowi lokalnemu, ludziom, którzy ten produkt wytwarzają, a także wyznaczający pewną ścieżkę pomiędzy konsumentem a rolnikiem.
W programach przedstawieni są ciekawi ludzie i ich pasje, które stają się ich sposobem na życie w lokalnym społeczeństwie. Wytwarzane przez nich produkty tradycyjne i lokalne zasługują na szeroko zakrojoną promocję, ponieważ są to produkty o bardzo wysokiej jakości, a podniesienie świadomości konsumentów o tych produktach spowoduje, że będą rozpoznawane w całym kraju, a także poza jego granicami.

Filmy, spoty oraz inne materiały będące częścią kampanii dostępne są na stronie internetowej www.prostoodrolnika.pl

Materiały dostępne są także pod adresem: http://ksow.pl/news/entry/13688-wiedz-i-madrze-jedz-zapraszamy-do-obejrzenia.html

Operacja realizowana jest przez partnera Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich i została wybrana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w wyniku konkursu dla partnerów KSOW.

Sylwia F.